péntek

Az Ukrajna az EU-ban honlap optimalizálása

Van nekem egy kis külön Gugli-játékszobám webvilágom egy eldugottabb ficakjában. Nem Kugli, Gugli, vagyis Google: itt főképpen azzal szórakoztatom magam, hogy elképzelek egy jövőbeli eseményt, elkészítem a honlapját, aztán igyekszem elérni, hogy ez a honlap az adott eseményre keresve a Google találati lista élére kerüljön. Mivel ilyen hülyeséggel más keresőoptimalizálók nem foglalkoznak, és mivel a várható esemény neve kevéssé forog az interneten, így elég jó eséllyel el is érem a kitűzött célt. Akkor aztán megveregetem a vállam.

A szórakozáson túl persze más haszna is van a dolognak, ezt itt írtam le részletesebben: Kreatív honlapoptimalizálás. De történhet olyasmi is, amire magam sem számítottam: jelesül az, hogy nem csupán a speciálisan kiválasztott esemény nevével szerepel jól az oldal, hanem a névben szereplő valamely sokkal általánosabb kifejezéssel is, akár olyannal, amelyről azt hittem, komoly Google-piaca van, azaz SEO-szempontból nagy a versengés az élmezőnyben.

Nevezetesen: nyilván nem nagy kunszt elfoglalni az élpozíciót azzal a kifejezéssel, hogy Ukrajnát felvették az Európai Unióba. Szinte nem is kell senkivel konkurálni. De hogy ez az oldal magával az Ukrajna szóval is bekerülhet az első háromba, azt bizony nem gondoltam volna.

Ha viszont már felkerült, akkor kicsit kicsinosítottam a weblapot és meghirdettem, hogy reklám-anyagot is szívesen elhelyezek rajta. Egy országnévvel elért harmadik helyezésnek alighanem van némi marketing-értéke.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése