KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2013. február 14., csütörtök

SEO és keresőoptimalizálás

A szakma legfontosabb kulcsszava a magyar nyelvterületen kétség kívül a keresőoptimalizálás. Hiába pontatlan a kifejezés, hiába tudjuk, hogy nem a keresőt optimalizáljuk, hanem az honlapot, a honlapoptimalizálás ennek ellenére közel sincs annyira elterjedve, a rá eső keresések száma is nagyságrenddel kisebb. No meg aztán a keresőoptimalizáláson nem csupán azt érjuk, hogy a weboldal alkalmassá tesszük arra, hogy a kereséseknek megfeleljen (azaz kereséshez optimalizáljuk), hanem azt is (sőt, leginkább azt) hogy a honlapot külső erőkkel ténylegesen előbbre hozzuk a Google találati listáin. Így aztán, amikor használjuk a kifejezést, mindig érdemes tisztázni, hogy az in-site vagy az on-sote optimalizálást értjük rajta. Utóbbit sokkal ésszerűbb lenne találatoptimalizálásnak nevezni, de ez a kifejezés gyakorlatilag nincs használatban.

Nos, a keresőoptimalizálása kifejezés a maga összefoglaló jellegével és azzal a jelentéstömörítéssel, hogy honlapoknak a keresők igényeihez igazodó és jó jó keresőtalálati eredményt hozó optimalizálását jelenti nem csupán a legismertebb, hanem a leginkább frekventált szava a mögötte álló tevékenységnek, és ezért presztízskérdéssé vált, hogy a legjobb szakemberek a saját honlapjukat ezzel a kérdéssel az élmezőnybe juttassák. A mezőny olyan nagy és olyan erős, hogy nekem sokáig még az első 100 találatba sem sikerült bekerülnöm - pedig több oldallal is tettem erre nem kevés erőfeszítést. De favoritjaim sorra elbuktak, a a 5-7. táblánál (első 60-70 találat) nem jutottal előrébb, ha egyszer-egyszer az 5-ig fel is jöttek, egykettőre el is vesztették ezt a pozíciót. Mígnem egy különösebben nem is támogatott blogposzt megjelent az első 60-ban, majd 50-ben - és nem is tágított onnan. No, akkor erre érdemes rágyúrni. Elkezdtem hát küldözgetni rá a kulcsszavas linkeket, kíváncsi voltam a hatásra. Sokáig nem történt semmi, aztán a blogposzt a keresőoptimalizálással feljött előbb a 4. majd a 3. táblára. Hinnye!

Kicsit közben javítottam is rajta, feltettem rá több szöveget és a támogatást is szervezetebbé, rendszer-szerűvé tettem. Ez többek között azzal is járt, hogy az egyoldalú optimalizálás elkerülése céljából az oldal a Google keresőoptimalizálás és SEO keresőoptimalizálás szavakra nézve is megdolgoztam.

És az eredmény nem maradt e. Igaz, hogy csak egyetlen napra, de a poszt felkerült az első 20-ba. Aztán kicsit hátracsúszott, de úgy tűnik, az első 30-ban megkapaszkodott a keresőoptimalizálás keresőszóval. Én ezt hatalmas sikernek tartom, de nem becsölöm le azt sem, hogy a Google keresőoptimalizálásra pedig a 3. a listán! Menjen hát innen is rá egy link:

Keresőoptimalizálás

Hasonlóan frekventált kifejezés a SEO. Az ezzel elért sikeremről majd egy később következő posztban számolok be.