KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2013. május 23., csütörtök

Linképítés, Google keresőoptimalizálás

Első Google-oldalra kerülés = tartalom gazdag, keresőbarát weboldal + kontextus-alapú kreatív linképítés SEO-szakértő segítségével


Amióta a keresőóriás gyakorlatilag egyeduralkodó lett az internetes keresések terén, a honlapok optimalizálása és a linképítés egyaránt szinte kizárólag Google-szempontúvá vált. Ki akarná a honlapját a Yahoo vagy a Bing első oldalán látni a Google helyett? És miért is akarná, ha tudható, hogy a magyar nyelvterületen még egyértelműbb a legnagyobb túlsúlya: részesedése az összes keresések lebonyolításában már hosszabb ideje 90 % fölött van. Így érthető, hogy a keresőoptimalizáláson manapság gyakorlatilag Googleoptimalizálást értünk. Ugyanakkor sem az egyik, sem a másik kifejezés nem tartozik a felhasználók többsége által azon mélységében ismert fogalmak közé. A szakszavak használata helyett a honlaptulajdonosok szívesen fogalmaznak így:

Hogyan kerüljek a Google első oldalára?

- és kevéssé érdekli őket, mi annak az egy vagy több eljárásnak a neve, amelynek a révén weboldaluk pozíciót szerezhet a találati rangsorban.

A lényeg persze nem az elnevezésekben van, hanem magukban a folyamatokban. Ezzel viszont mindenképpen érdemes tisztába jönnie annak, aki esetleg egyedül fog hozzá az optimalizáláshoz. De nem árt némi ismeret akkor sem, ha a weblapja előre kerülésében érdekelt honlapgazda weblap optimalizáló SEO-expert-mestert bíz meg a feladattal. Ha hozzáértő szakembert választ, akkor rá bízhatja magát - ám vannak olyan munkafázisok, amelyben a SEÓs nem járhat el önállóan. Ilyen például a

tartalomfejlesztés.

Merthogy a Google-szempontú keresőoptimalizálás bizony leggyakrabban ezzel kezdődik. A hozzám forduló potenciális ügyfelek többsége mostanság online vásárlást lehetővé tevő webshop-típusú honlappal keres meg. Mondjuk kerékpárokat forgalmaznak. A honlapon több száz terméket kínálnak, a főoldalon kint van a 20 legkurrensebb termék fotója és neve - de összefüggő szöveg bizony nincs a weblapon semennyi sem. Jobb esetben néhány mondat. Nos, ha a tulaj nincs tisztában az optimalizálás mibenlétével, akkor eléggé nehezen fogadja el, a ha a SEO-szaki azzal jön elő, hogy kellene ám a címlapra legalább 5-6000 karakternyi összefüggő szöveg. Enélkül lehetetlen biztosítani, hogy azok a kulcsszavak, amelyekkel a kliens Google-sikert szeretne elérni, megfelelő változatosságban szerepeljenek az oldalon - ennek hiányában a keresőrobotok nem fogják az adott témában releváns tartalmúnak tekinteni a szájtot.

Hasonlóan nehéz megértetni azt is, például, hogy a remek cégnév persze szerepelhet a honlap címében, de e mellé csak be kellene tenni a legfontosabb kulcsszavakat is. És akkor a domain-névről még nem is beszéltünk: a tulajdonosa minden bizonnyal nagyon büszke a cégneves domainra és nem gondol arra, hogy nem a cég nevére, hanem arra a szóra akar élpozíciót szerezni, hogy kerékpár. Márpedig SEO-szempontból a www.szaguldas-kft.hu domain értéktelen, míg a www.kerekpar.hu kincset ér... 

google keresooptimalizalas
A keresőoptimalizálás mára a gyakorlatban lényegében Google-optimalizálást jelent