KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2013. november 24., vasárnap

SEO: weblap optimalizálás

Új Meta-Seo projekt

Legfőbb szakmai blogomon és néhány kevésé fontos weblapomon kívül elég sok segédoldalamat hátrányosan érintette a Google Pingvin legutóbbi verziójának a lefuttatása. Ezek koncentráltan és célzatosan bizonyos kulcsszavakra voltak optimalizálva - linképítés, google keresőoptimalizálás, honlap-seo stb - és ezekkel benne is volta a Google top 10-ben. Ám a céltudatos - és hosszú ideig igen eredményes - kulcsszavas weboptimalizálás a Google új filozófiája szerint már inkább büntetendő, mint támogatandó. Az ősszel üzembe állított új keresőmotor  az új szemlélet elvi (de a gyakorlatra eleinte kevéssé ható) alapjait tartalmazta, majd a Pingvin 2.1 algoritmus végrehajtotta a tisztogatást: weblapok sokaságát vetette vissza csak azért, mert bizonyos kulcsszavakra volt kihegyezve az optimalizálásuk. Az egész jelenségről itt írok bővebben: Weblap optimalizálás - SEO a Google Penguin után. A cikk végén célzok arra, hogy a Nagy Kereső szemléletváltása miatt a keresőoptimalizálás irányelveit is szükséges megváltoztatni. (Mint ahogy a lövedék és a páncél is egymás miatt fejlődik, így inspirálja a SEO a Guglit, a Gugli a SEÓt). Nyilvánvaló: a koncentrált helyett immár szórt, azaz diszperzív linképítésre van szükség a Google-pozíciók javításához, de hogy ennek mibenléte hogyan is fest, azt persze nem árultam el. Itt sem fogom, csupán arról akarok beszémolni, hogy az előző mondat linkjére kattintva például egyike nyílik meg azoknak az oldalaimnak, amelyek a már az új Meta-Seo projektum jegyében születtek. A többi oldalt nem linkelem (éppen a dekoncentráció miatt), éppen csak jelzem, hogy egyfelől a nemrégiben beüzemelt ékezetes kárpátalja.net domain alatt építek oldalakat, másfelől pedig a seo.balladiuum.hu aldomain alatt, illetve van egy új blogom is.

Ehelyt is írtam róla, hogy egy nyáron indított webakcióm az Arvisura néven futó hamis hun-magyar őstörténet meghekkelésére irányult, s hogy a játék kedvéért az akkor kidolgozott SEO-projektemet is Arvisurának kereszteltem. Annak lényegén változtatnom nem is kell, az elvek jók (tartalmi alapú komlexicitás, kreatív linképítés), ez az új projekt most abba simul bele. Vagyis ami a Google-nak a Kolibri, nekem az az Arvisura, és ami neki a Pingvin, nekem az a diszperziv seo. Lássuk, mire megyünk ketten.