KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2015. június 7., vasárnap

Javuló Google helyezések

A jelen blog néhány napja a Google helyezés javítása és Google pozíció javítása kulcsszóval egyaránt az első találati oldalon szerepel. Ez a gondos honlapoptimalizálás eredménye.

pozíciójavítás - google helyezés optimalizálása
Net Hálózat - Google helyezések javítása
Mi tagadás: magam árgus szemmel figyelem, honlapjaim az egyes kulcsszavakkal hol helyezkednek el a találati oldalakon (SERP = search engine results page). Valamilyen mértékben persze a jó pozíciókra való törekvés öncél: a SEO szakemberek nemes versengése ez - melyikük tud a legfrekventáltabb keresőkifejezésekkel élpozíciót szerezni. A nagy mogulok persze a legfedettem kulcsszavakra gyúrnak: SEO, keresőoptimalizálás... Ezekkel nekem csak nagyon rövid időközökre sikerült az élmezőnybe jutni, mostanában örülök, ha nem esem ki az első 50-60-ból. Jobban állok a keresőmarketing kifejezéssel (többek között ez adja ennek a posztnak a témáját): egy eléggé régi oldalam itt most benne van a TOP20-ban. Ennél is jobb a pozícióm, ha kopmbinációkkal keresek, azzal például, hogy google keresőmarketing, az első 5-ben vagyok benne.

No de ott tartottam, hogy a helyezések javítása csak részben öncél. Amennyiben saját oldalainkra gyúrunk szakmai presztizsből vagy eléggé el nem ítélhető módon azért, hogy minél több megrendelőt szerezzünk. Ez kétségtelenül önző érdek. De ha értékes weboldalt juttatunk a csúcsra, az már közhaszon, mert a böngészők, az interneten infót, szolgáltatást keresők a valóban hasznos infókra könnyebben rátalálnak, ha ezek optimalizált honlapon találhatók. Így tehát a SEO-szaki bizonyos értelemben a Google serpája: a világcég megmondja, milyen oldalakat akar a topon látni: mi meg elintézzük, hogy valóban azok kerüljenek oda, melyek kényes ízlésének megfelelnek.

Tartalomgazdag honlapok optimalizálása


És mert én becsületesen szeretek játszani, gagyi oldalakra nem gyúrok. Ha olyan munkával keresnek meg, amely egy kevéssé értékes, rosszul összerakott, információkban szegény szájt felfuttatására irányul, akkor bizony azt mondom: csak akkor vállalom a weblap googleoptimalizálását, ha előbb alapos tartalomfejlesztésen esik át. No de én csak aszalt jeget akarok eladni, sokat-sokat, nem elég, ha mutatok pár szép fotót, és megírom a rendelési árat? - értetlenkedik a kliens. Nem, nem elég. Ha be akar törni az aszaltjég forgalmazók élbolyába, ennél többet kell nyújtania. De mégis, mit? Történelmi távlatokba helyezni a budapesti jégaszalás nemzeti hagyományait? Egy webshop oldalon?? Hát: bizony!

Többet kell nyújtani, mint a konkurencia. Ha nem mondok többet a honlapok Google-szempontú optimalizálásáról, mint száz másik SEOs, akkor mi alapján pretendálok jó keresőtalálati helyezésre?