KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2015. november 20., péntek

Google-helyezés javítása

google helyezés javítás
Kulcsszavak - Google-helyezés javítása
Indítottam egy új szakmai blogot, abban így foglaltam össze a Google-helyezés javításának az eljárásait, inkább az általános, összefoglaló munkafázisokat kiemelve anélkül, hogy ezek hierarchikus viszonyát részleteztem volna (az elsők inkább a szűken vett honlapoptimalizálás, a továbbiak az általánosabban vett keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés, illetve a keresőmarketing és online marketing körébe tartoznak - miközben ezek mindegyike az összes többivel halmaz-részhalmaz viszonyban állnak). Tehát:
  • Keresőbarát weboldal készítése (minél po.ntosabb megfelelés az általános Google-ajánlásoknak és keresőszempontoknak: tartalmi és formai kritériumok maradéktalan betartása).
  • A honlap tartalmi optimalizálása (annak elérése, hogy megadott kulcsszavakra nézve a weblap tartalma releváns legyen: megfelelő kulcsszavas reprezentáció és nyelvi változatosság, optimális kód-szöveg arány stb.).
  • Támogatói linkprofil építése (minőségi és tartalmilag az adott weblappal kontextusban álló külső webhelyeken szöveges hivatkozások - linkek - elhelyezése; ha a megfelelő tartalmi összefüggés nem áll fenn, úgy azt meg kell teremteni).
  • További optimalizációs és keresőmarketinges eljárások alkalmazása: közösségi oldalak integrálása a wboldalba és megosztások, illetve hozzászólások lehetővé tétele; regisztrálás a  Google Analytics és Webmaster tools és más analitikai és statisztikai rendszerekben;
  • Tartalommarketing, PR-munka, reklám...

Pozíciójavítás linkek nélkül

Az utóbbi pont alatti tevékenység persze közvetlenül nem befolyásolja a találati oldal (SERP) rangsorát, azonban közvetve nagyon is hatásos módszer: a látogatásszám növekedése és a honlapunkon található tartalom ismertségének a növekedése akkor is hatással van weblapunk helyezésére, ha az adott marketing- és reklámszövegekben nincsen link, de van bennük mondjuk brendnév, egyedi honlapcím, szerepelnek bennük a lapunkon előforduló ritka szavak - ennek bizony van hatása és jelentősége, a Google adatbázisában szövődő kapcsolatrendszer ugyanis minden egyezést, megfelelést felölel, így ha például egy olvasott marketingcikkben a Gateway-típusú tömeges SMS-ekről esik szó, akkor a nagy kereső indexébe kerülve e között a közlés között és az adott fogalmat említő összes indexelt honlap között kapcsolat létesül. Az elemző algoritmusok megállapítják, hogy a sokak által olvasott cikk kulcsszavak valószínűleg fontos, így fontosak lehetnek azok a webhelyek is, ahol szerepelnek. Persze ha tömeges az ilyen lapok száma, akkor a miénkre nem sok figyelem jut, de ha ezt a terminus technikust nem túl sok helyen olvashatni, akkor a népszerű cikk fontosságából bizony a mi szájtunkra is átháramlik egy kevéske érték.

A linképítő kollégák többsége nem érzi át ennek jelentőségét, pedig bizton állítom, hogy egy ritka kifejezés együttszereplése a mi weboldalunkon és egy mondjuk egy nagy hírportálon többet segíthet pozícióink alakulásában, mint egy gyöngécske katalóguslink.