KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2016. január 28., csütörtök

Keresőbarát honlap - kulcsszavas relevancia

keresőbarát weboldal - kulcsszó-relevancia
A honlap információhelyeit kulcsszavas tartalommal szükséges ellátni
Míg ismert erdei körökben az az általános nézet, hogy minden medve szereti a mézet, addig a keresőoptimalizálással és Google-marketinggel foglalkozók körében az a nézet tekinthető uralkodónak, amely szerint, igen egyszerűen és némi tautológiával szólva így fogalmazható meg: keresőbarátnak az a honlap tekinthető, amely technikai szempontból megfelel a keresési szempontoknak. Ebből látszik, hogy a SEÓsok szerint a keresőbarát mivolt technika jellegű kritériumokat feltételez és tartalmi aspektusokat nem vesz figyelembe. A szakik szerint tehát ide tartoznak azok a programozási-beállítási kondíciók, amelyek lehetővé teszik, hogy a keresőrobotok akadálymentesen elérjék és feltérképezhessék az adott honlapot, mi több, annak jellegéről, mibenlétéről, tárgyáról és témájáról minél több és árnyaltabb információt szerezhessenek.


Egy átlagos weboldalon általában 15-20 különböző lehetőség van arra, hogy annak tartalmáról információkat, adatokat, közléseket helyezzünk el. Ilyen információs hely maga a domainnév, hiszen abban általában olyan szó vagy többszavas kifejezés szerepel, amely a tartalomra utal. Ez akkor is így van, ha a domain nem egy termék vagy szolgáltatás megnevezése (gombolyitettkavics.hu, jegaszalas.com), hanem cégnevet takar, mert akkor viszont a cég neve az, ami információként működik. De ilyen informácioócella az oldal neve (title), leírása, a címsorok, a képek és táblázatok neve, felirata, a linkszövegek stb.

Abban tehát egyetérthetünk minden szakértővel, hogy alapkövetelménynek számít az információs helyek tartalommal való kitöltése - ha ez megfelelő módon megtörtént és a programozási-eléri feltételek is adottak, ha sem felugró ablakok, sem beléptető előszobák nem hátráltatják a webhely anyagához való eljutást, akkor ezt a szájtot keresőbarátnak nevezhetjük.

Ám ez még csak az általános elvárásoknak való megfelelés. Oldalunk már keresőbarát, a Googlerobotok remekül elérik, indexálják, betározzák, de ez még nem jelenti azt, hogy bizonyos kulcsszavakkal indított keresések nyomán a felhasználók rá is találnak. Ez ugyanis már nem annyira technikai-formai, hanem tartalmi kérdés.
 
Röviden azt mondhatnók, hogy

valamely kulcsszóval a honlapra való rátalálás esélye akkor adott, ha az adott oldalon az adott kulcsszónak a reprezentációja megfelelő.


Vagyis: egyáltalán mindegy, hogy végül mi is kerül tartalomként azokba a bizonyos információs cellákba. Ez már nem a keresőbarát mivolt, hanem a kulcsszavas relevancia kérdése.
-----------------------

Követelmény a keresőbarát weboldal és releváns tartalom: a honlapra való rátalálás és top10 pozíció megszerzésének az esélye a Google keresővel akkor adott, ha az oldalon az adott kulcsszóra nézve releváns a tartalom és a website keresőbarát