KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2016. november 18., péntek

Első oldal a keresőben

első oldal - Google kereső, seo

Az első oldalra kerülés jelentősége

Bár nagyon sokan tudják, hogy az interneten információt, terméket vagy szolgáltatást keresők ritkán jutnak tovább az első találati oldalnál (SERP), mégsem látják át, mekkora a jelentősége a Google első oldalra kerülésnek. A statisztikák el-eltérő adatokat mutatnak, de a legtöbb 70 és 80 százalék közé teszi azok számát, akik böngészés-guglizás során az első oldalnál nem jutnak tovább, az első 10 kínálatából választanak megrendelés vagy vásárlás során, de ismeretszerzés céljából sem mennek tovább. Természetesen ahogy azt sem garantálhatja senki, hogy egy weboldal az első helyre vagy az első Google-oldalra kerül, úgy arra sincs garancia, hogy a top helyezés egyben értékesítési sikert is jelent. Ami garantált, az a kattintások megnövekedett száma - és ez nem más, mint erősen magasabb valószínűsége annak, hogy valamilyen üzleti interakció megvalósul, semmint ha a website nincs a top10-ben.

A honlapoptimalizálás iránt érdeklődő laikusok ezt már értik, a weblapok tulajdonosai kevésbé. Őket a helyezés olyan nagyon nem is érdekli, az ebből következő organikus forgalom sem, abban azonban szeretnének biztosra menni, hogy a keresőtalálati pozíció javulása egyenesen arányos az üzleti forgalom emelkedésével. Ez azonban természetesen nincs így. Ha a honlap kínálata nem eléggé vonzó, ha sokáig kell keresgélni az online megrendelési űrlapot vagy a KAPCSOLAT gombot, ha nem segíti a tájékozódást egyfelől nagyon rövid és közérthető, másfelől részletesebb szakmai tájékoztató, ha nincsen konkrét árajánlat, ha homályos a vállalati háttér stb., akkor hiába szerepel a weblap akár az első helyen, a potenciális ügyfél visszakattint a keresési listára.

SEO-szempontok és értékesítési szempontok


Mindezt még bonyolítja az is, hogy a keresőszempontok és az eladási szempontok nemhogy nem esnek egybe, hanem kifejezetten ütközhetnek is. A honlapot optimalizáló szakember szerint a weboldal leghangsúlyosabb helyein nem látványos képeknek, nem a cég logójának és nem a termékképeket rángató slide-shownak kell lenne, hanem kulcsszavas szöveges elemeknek. Azt szeretné, ha minél több szöveg kerülne az oldalra, szeretné, ha ez címekkel és alcímekkel tagolt lenne, tartalmazna kiemeléseket, a járulékos elemek attribútumai pedig legyen kulcsszavasak. A szerkezet és a tartalom kialakítását a SEO-szempontoknak vetné alá, mert sok éves tapasztalatából fakadóan nagyjából tudja, mitől döglik a Pingvin. Ám az értékesítési megfontolások alapján a laptulajdonos nem szeretné szöveggel túlterhelni a szájtót (és az olvasót), egy mutatós képet, jó szlogent, céges referenciát sokkal fontosabbnak gondol a kulcsszósűrűség beállítására alkalmas hosszú leíró szövegeknél. 

Így aztán mindaz, ami elősegíthetné, hogy a Google helyezés javítása maga után vonja az eladási sikert, akadályokba ütközik: a honlapot éppen azon a réven lehet leghatékonyabban TOP helyezéshez juttatni, hogy annak üzleti vonzereje visszaszorul. Korábban (pl. 18. hely) kevesen kattintottak a webhelyre, de a kattintások sokasága vásárlással végződött, most ugrásszerűen, mondjuk 10-szeresére megnőtt a látogatószám (pl. 6. hely), de a sok-sok kattintásból nem lesz üzlet, mert a honlap SEO-szampontoknak felel meg, nem meg pedig az eladási kívánalmaknak, így az ügyfélszám semennyit sem nő.

A magoldás egy jó kompromisszum,

amely minél többet megőriz a weboldal kommerciális jellegéből, de egyben felruházza a lehet legtöbb keresőszempontnak való megfeleléssel. Aki ezzel a kihívással nem tud megbirkózni, nem lehet jó SEO-szakértő, mert hiába van meg a képessége, hogy a rá bízott a honlapot a Google első oldalára juttassa, ha eközben a lap jó értékesítési tulajdonságait olyannyira háttérbe szorítja, hogy a feltűnően nagy forgalomnövekedést egyáltalán nem követi a kereskedelmi interakciók számának a növekedése. Vagyis a weblap Google első oldalra kerülése közben a honlap jó értékesítési tulajdonságait meg kell őrizni úgy, hogy a keresőben megjelenő szájt vonzó maradjon. | - Google helyezés javítása, helyezésjavítás, honlapo ptimalizálás, első oldal, első hely