KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

Tartalommarketing - Tartalomoptimalizálás

Valamelyes leegyszerűsítve a fogalom komplex jelentését:

Tartalommarketingnek az értékes tartalmak előállításával és publikálásával közvetve végzett marketingtevékenységet nevezzük
A tartalom előállítása során számos szempontot ajánlatos figyelembe venni. A honlapok optimalizálásával foglalkozó blogban nyilván az online felületeken megjelenő webtartalmak, honlapszövegek révén végezhető marketing tevékenység szempontjait érdemes közelebbről megvizsgálni.

tartalom marketing, optimalizalas
A tartalommarketing optimalizált webtartalmakat kíván

Evidenciának számít, hogy amennyiben weboldalakon jelentetjük meg azokat a tartalmakat, amelyekkel mergetingmunkát végzünk, akkor ezeknek a tartalmaknak alkalmasaknak kell lenniük az effajta felhasználásra. Ez nem csak a jól értelmezhetőséget, az érdekes, fontos, közérdeklődésre számot tartó tartalmat jelenti, hanem azt is, hogy az a tartalom az internetes keresések felől nézve jól optimalizált legyen. Ehhez számos keresőfeltételnek kell eleget tenni. Ezek érvényesítése szakmai ismereteket és nagy tapasztalatot igényel, ezért érdemes az optimalizálást szakemberre bízni, aki tisztában van a SEO és a Google-keresések jellegzetességeivel, így képes az elvárásoknak megfeleltetni a honlapot (ami "járulékosan" ahhoz is vezethet, hogy a weboldal az első Google-találat elérésére is alkalmassá válik)

Optimalizált honlaptartalom

Bemutatok néhány olyan oldalt, amelyeknek a tartalma szinte maximálisan optimalizált, legalábbis az audit rendszerek többsége annak mutatja.

Mobilmarketing szolgáltatás 

sms mobil marketing

Ilyen például az okostelefonokkal, mobilalkalmazásokkal, friss technológiai hírekkel jelentkező Mobil hírek c. hírblog. Ebben a szakmai blogban megjelenő  olvasmányos cikkek azonban nemcsak önmagukban érdekesek: céljukat tekintve ezek a tartalmak azért kerültek publikálásra, mi több, a blog egésze azért jött létre, hogy támogassa az SMS-szolgáltatásokat kínáló cég honlapját. Az itt megjelenő szövegek tehát érdekességük révén
  • egyrészt felkeltik az internetes technikák fejlődését figyelemmel kísérők érdeklődését
  • másrészt optimalizáltságuk révén "saját jogon" értékes helyezéseket szereznek az organikus Google-találatok között a mobilmarketinggel, okostelefonokkal kapcsolatos kulcsszavakkal
  • harmadrészt támogatják a Tömeges SMS küldés c. céges főoldalt (ez a támogatás mind a közvetlen linkek, mind a domainerősítés, mind a márkaépítés szintjén megvalósul.
A gyakorlatban tehát ez esetben úgy valósul meg a tartalmi alapú marketing, hogy az értékes tartalmak elkészítése, közreadása és optimalizálása végső soron egy bizonyos marketingcélt szolgál, azt, hogy a mobilszolgáltatást nyújtó cég honlapja látogatottabb, maga a vállalkozás ismertebb legyen - és így több megrendelést kapjon például SMS-kampányok lebonyolítására.

A tömeges SMS-szolgáltatás leírása a blog egyik oldalán is olvasható:

Télikertépítés- télikertek tervezése, gyártása

télikertépítés - növénykert

A második példára is felhozható lenne a télikertek építésével foglalkozó cég honlapjának blogtámogatása, ám ez esetben a helyzet kicsit másképp fest. Míg az SMS-küldő vállalkozás céges honlapja egy statikus html-rendszert képez, és ez alá van integrálva a hírblog (egy külön alkönyvtárban futt a Wordpress-motor), addig a télikertszolgáltató cégoldala maga is egy dinamikus, adatbázis alapú tartalomkezelő rendszerre épül (ez is WP). A rendszer állandó oldalai biztosítják a céges megjelenést, és a blogbejegyzések alkotják a hírfolyamot. A két rendszer nem különöl el egymástól, így nem egy külön blogegység támogatja a domain alatt futó anyaoldalt, hanem a kettő közös felületen, azonos sablonra húzva jelenik meg a felhasználók számára. Természetesen a minőségi tartalom közreadása itt is rendelkezik marketingerővel, itt azonban egyfajta "belülről fejlesztés" történik. Ezt a célt szolgálják a részletes szakmai leírások is.

Külső marketingtámogatást azonban természetesen ez a szájt is kap minőségi tartalmak publikálása révén, példának okáért erről a webhelyről, amely szintén a tartalommarketing szolgáltatás felől közelíti meg a télikertes-üvegházas tematikát: Télikertgyártás - télikertépítés - tartalommarketing (első hely)

Tartalomoptimalizálás + Linkpítés

Az értékes, minőségi szövegtartalmakat közreadó webhelyeket természetesen nemcsak a keresőoptimalizálás első fázisa szerinti munkafolyamnak kell alávetni. A honlaptartalom optimalizálást a linkprofil építés követi: hatékonyak akkor lehetnek a marketinges célokkal létrehozott és közölt szövegek, ha a befogadó honlapok külső linktámogatást is kapnak. Ha ez is tartalmakba csomagolva történik, akkor ez már egyfajta másodlagos tartalommarketing eljárás. A komplex szövegösszefüggések és tartalmi megfeleltetések-kiegészítések rendszeréből épül fel az a webhálózat, amely önerősítő internetes entitásként képes működni és egyes weboldalakat a Google-listákon előre mozdítani.

Tartalommarketing az online szférában: internetes tartalmak előállításával és weboldalakon való megjelentetésével végzett marketingtevékenység. A 2016-os mobilmarketing kampány a télikert építés népszerűsítése és a honlaptartalom optimalizálás jegyében zajlik. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése