KAPCSOLAT: Google helyezés javítása ügyében KERESSEN itt: küldjön online üzenetet

2013. május 23., csütörtök

Linképítés, Google keresőoptimalizálás

Első Google-oldalra kerülés = tartalom gazdag, keresőbarát weboldal + kontextus-alapú kreatív linképítés SEO-szakértő segítségével


Amióta a keresőóriás gyakorlatilag egyeduralkodó lett az internetes keresések terén, a honlapok optimalizálása és a linképítés egyaránt szinte kizárólag Google-szempontúvá vált. Ki akarná a honlapját a Yahoo vagy a Bing első oldalán látni a Google helyett? És miért is akarná, ha tudható, hogy a magyar nyelvterületen még egyértelműbb a legnagyobb túlsúlya: részesedése az összes keresések lebonyolításában már hosszabb ideje 90 % fölött van. Így érthető, hogy a keresőoptimalizáláson manapság gyakorlatilag Googleoptimalizálást értünk. Ugyanakkor sem az egyik, sem a másik kifejezés nem tartozik a felhasználók többsége által azon mélységében ismert fogalmak közé. A szakszavak használata helyett a honlaptulajdonosok szívesen fogalmaznak így:

Hogyan kerüljek a Google első oldalára?

- és kevéssé érdekli őket, mi annak az egy vagy több eljárásnak a neve, amelynek a révén weboldaluk pozíciót szerezhet a találati rangsorban.

A lényeg persze nem az elnevezésekben van, hanem magukban a folyamatokban. Ezzel viszont mindenképpen érdemes tisztába jönnie annak, aki esetleg egyedül fog hozzá az optimalizáláshoz. De nem árt némi ismeret akkor sem, ha a weblapja előre kerülésében érdekelt honlapgazda weblap optimalizáló SEO-expert-mestert bíz meg a feladattal. Ha hozzáértő szakembert választ, akkor rá bízhatja magát - ám vannak olyan munkafázisok, amelyben a SEÓs nem járhat el önállóan. Ilyen például a

tartalomfejlesztés.

Merthogy a Google-szempontú keresőoptimalizálás bizony leggyakrabban ezzel kezdődik. A hozzám forduló potenciális ügyfelek többsége mostanság online vásárlást lehetővé tevő webshop-típusú honlappal keres meg. Mondjuk kerékpárokat forgalmaznak. A honlapon több száz terméket kínálnak, a főoldalon kint van a 20 legkurrensebb termék fotója és neve - de összefüggő szöveg bizony nincs a weblapon semennyi sem. Jobb esetben néhány mondat. Nos, ha a tulaj nincs tisztában az optimalizálás mibenlétével, akkor eléggé nehezen fogadja el, a ha a SEO-szaki azzal jön elő, hogy kellene ám a címlapra legalább 5-6000 karakternyi összefüggő szöveg. Enélkül lehetetlen biztosítani, hogy azok a kulcsszavak, amelyekkel a kliens Google-sikert szeretne elérni, megfelelő változatosságban szerepeljenek az oldalon - ennek hiányában a keresőrobotok nem fogják az adott témában releváns tartalmúnak tekinteni a szájtot.

Hasonlóan nehéz megértetni azt is, például, hogy a remek cégnév persze szerepelhet a honlap címében, de e mellé csak be kellene tenni a legfontosabb kulcsszavakat is. És akkor a domain-névről még nem is beszéltünk: a tulajdonosa minden bizonnyal nagyon büszke a cégneves domainra és nem gondol arra, hogy nem a cég nevére, hanem arra a szóra akar élpozíciót szerezni, hogy kerékpár. Márpedig SEO-szempontból a www.szaguldas-kft.hu domain értéktelen, míg a www.kerekpar.hu kincset ér... 

google keresooptimalizalas
A keresőoptimalizálás mára a gyakorlatban lényegében Google-optimalizálást jelent

A Google útjai mégiscsak kifürkészhetetlenek. Az ember évekig kínlódik azzal, hogy egy honlapot értékelhető pozícióba juttasson a Google-listán, mindent elkövet, hogy a weboldal, amennyire csak lehet, keresőbarát legyen, beveti a kreatív linképítés legjobb módszereit - és a siker mégis elmarad. Valamiért a Google nem szereti az oldalt, kicsikét hagyja előrejutni, de aztán szép lassan visszasorolja a marketing szempontból már értéktelen sorszámú találatok közé. Az ember új és új erőfeszítéseket tesz, eredmény azonban alig mutatkozik.

Akár évek telhetnek el így. Aztán jön egy ötlet, csináljunk új honlapot, optimalizáljuk azt. Indítsunk blogot a megfelelő címmel, írjunk bele okos posztokat, jó címmel. És hopp,  bejön a váratlan siker: blogunk egyik állandó oldala (állandó, de hát szinte most írtuk...) helyezést szerez az első 10 között azzal a kifejezéssel, hogy Google keresőoptimalizálás. Holott a blog fiatal, még PageRank értéket sem szerzett, és lám, linkmarketing szempontjából máris értékessé vált. Érdemes hát friss posztokkal etetni és külső linkekkel öntözni: egyszer majd terebélyes web-lombja alatt hűsölhetünk. 

Google keresőoptimalizálás - linképítés

link építés - keresooptimalizalas, gogle-seo
Linképítő weboldalam. Később a keresőbarát weboldal építés és weboptimalizálás kulcsszavakkal ért el sikert.

1 megjegyzés: