szerda

SEO-hatékony linképítés

Honlapoptimalizálással foglalkozó főblogomban (amely ezzel a kifejezéssel egyébként vezeti a Google találati listáját) közreadtam egy "amatőr szakanyagot". Hogy valami hogyan lehet egyszerre szak- és egyszerre amatőr, azt az olvasás során el lehet dönteni: igyekeztem egy empirikus tapasztalatokra alapozott képletet kidolgozni arra nézvést, mitől milyen mértékben függ egy link keresőoptimalizáló hatékonysága. A SEO-effektivitásban szerintem olyan faktorok a meghatározóak, mint a relevacia, a Google-érték, a stabilitás, a dinamizmus és a parcionalitás. Hogy ezeken pontosan mi értendő és milyen értékeket vehetnek fel a tényezők, az olvassátok el a cikkben: Bejövő linkek - A link-hatékonyság kiszámítása.

linkmarketingAz említett cikk írását hónapokkal ezelőtt kezdtem el, de hosszabb hanyagolás után csak ma délelőtt fejeztem be. Másik mai munkám egy tüzetes web-vizsgálat volt: fel akartak kérni egy (svájci!) honlap optimalizálására, és én természetesen, mielőtt igent mondtam volna és elkezdtem volna árakat (sikerdíjakat) kalkulálni, alaposan megvizsgáltam a szájtot. Hát bizony kontármunkával találkoztam. Egy ingyenes szolgáltató sablonja van ráhúzva - jó rosszul, úgy, hogy a Google-cash nem is mutatja rendes képében, csak formázás és hasábolás nélkül. Ez megrémisztett, nem is vállaltam el. Ráadásul igen nehéz kulcsszavakkal kellett volna optimalizálni a svájcban élő magyar orvosok (plasztikai sebészek) honlapját, igen telített Google-piacon, erős konkurencia mellett. Javasoltam: csináljuk egy új oldalt, amely már készültében a leendő kulcskifejezéseket célozza.

Saját belső munkám ennek az oldalnak a frissítése lesz: Google-optimalizálás - honlapoptimalizálás - korábban itt vettem számba értékelhető PageRank-számmal rendelkező oldalaimat - de a legutóbbi PR-frissítések óta a lista elavult. Most majd neki kell ugranom.

Végül: a jelen blog (talán azért, mert egyszer már volt egy ilyen webhelyem, csak törölték, ezért kellett a Honlapoptimalizálást újraindítani) számomra is váratlanul megjelent a címével indított Google-keresés első oldalán.  Felteszem, hogy nem lesz ott hosszú életű, ez a felfutás csak az újdonságnak szól - de bárhogy is, most ott díszeleg. Igaz, ezzel magamnak csinálok konkurenciát, de ez nem baj, egyáltalán nem bánnám, ha erre a szóra az első táblán csak az én találataim sorakoznának.

Úgy legyen.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése