vasárnap

Honlapoptimalizálás és csodavárás

Eléggé mulatságos - de egyben elkeserítő is -, amikor újdonsült honlaptulajdonosok csodát várnak a bűvös keresőoptimalizálástól. Mindennapi eset: úgy szeretnék könnyű pénzt keresni, hogy veszek egy jó kis fantázianevű domaint, összecsapok egy úgy-ahogy honlapocskát, kínálok rajta eladásra valami menő izét - és várom a sült galambot. De a galamb se sülten se másként nem érkezik. Mert történetesen a kutya se kattint a weboldalamra. Ami nem csoda, mert olyan árufélét kínálok, amit még kétezer webáruház és ugyanannyi földi üzlet kínál nagy élénkséggel a mindenféle weboldalakon. Rájövök, hogy a sikerhez elsőnek kellene lennem a Google listán. Hogy is lehet ezt elérni? Böngészgetek a neten, megtudom, hogy a honlapoptimalizálás és a linképítés a problémámra a megoldás. Keresek egy szakit, s megírom neki, hogy én akarok lenni az első, de ízibe.

Szegény szaki meg nem akarja eleve elriasztani az ügyfelet, hát elkezd magyarázni. Hogy először a honlapot kellene keresőbaráttá tenni. S hogy ennek legalább 20 kritériuma van, s bizony az nem elég, ha a fantázianevű címlapon kinn van a legmenőbb áruk fotója. És hogyha majd keresőbarát lesz a weboldal, akkor ilyen erős konkurencia mellett majd hosszú hónapok munkájával talán az első 30-ba....

Ez bizony sokaknak nem tetszik és sértődötten-csalódottan megszakítják a kommunikációt.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése